pátek 31. července 2015

The age of Adaline | Večně mladá

Pohodové páteční odpoledne,

,,Roky, milenci a sklenky vína - tři věci, které by se nikdy neměly počítat."

prázdniny jsou teprve v polovině a tak zbývá ještě fůra času na nějakou zábavu. Proto vám přináším tip na jeden letní biják.
Včera jsem s přítelem (který se ani příliš nebránil) absolvovala premiéru filmu The age of Adaline/Věčně mladá, v hlavní roli s Blake Lively. Přiznávám, že právě tato herečka (známá ze seriálu Gossip Girl) byla prvotní příčinou, proč mě film na první pohled zaujal - Blake mám moc ráda, jako herečku i osobnost a ženu, kterou považuji za jednu z nejkrásnějších.


Celkové provedení a film jako takový na mě zapůsobil velmi zvláštně, že vlastně ani teď nejsem schopná přesně vyjádřit své dojmy. Alespoň se o to pokusím.
Začátek se nese až téměř v dokumentárním duchu - vypravěč popisující příběh hlavní hrdinky, záběry historických událostí (sem tam trochu nuda) - nicméně zajímavý přístup.
Zbytek filmu se většinou odehrává tak, jak jsme běžně zvyklí, s výjimkou retrospektivních návratů a dalších vstupů vypravěče. Zvláštní jsou také zakomponované fyzikální teorie, u kterých si absolutně nejsem jistá, do jaké míry jsou pravdivé a pravděpodobné (odhaduji však, že spíš méně, než více).
Film má po celou dobu trochu retro nádech a tak se mi občas stalo, že jsem se nemohla zorientovat v aktuální době.

Příběh sám o sobě nenese žádnou hlubokou myšlenku, ani neskýtá komplikovanou zápletku. Jede si v jedné příběhové linii a nijak neodbočuje, ani se příliš nezabývá detaily.
A možná právě proto, že děj není nijak extra komplikovaný, zdá se mi scéna, kdy dochází k hlavnímu vyvrcholení, dosti úderná až přehnaná. Nicméně se v této části příběhu objevuje Harrison Ford, který na mě svým hereckým výkonem i rolí jako takovou zapůsobil velmi pozitivně.


Velmi se mi líbily vzhledové proměny hlavní hrdinky, ačkoliv jsem občas měla pocit, že nebyly až tak pečlivě provedené. Nicméně jak jsem již říkala, Blake je krásná dívka a tak jí to pokaždé slušelo.


Ačkoliv mám k filmu jisté výhrady, ráda řeknu, že se mi holkovsky líbil a z kina jsem odcházela spokojená. Prostě romantická, emotivní a nenáročná záležitost vhodná pro rozněžnělé dívky, které si užijí příběh a neřeší to všechno kolem.
Upozornění pro citlivky, které mají slabost pro zvířátka (jako já) - u jedné scény s pejskem jsem měla co dělat, abych udržela slzy.
Abych to celé shrnula - The age of Adaline doporučuji ke shlédnutí.

Dejte mi vědět, jak se film líbil vám.

Žádné komentáře:

Okomentovat