pátek 17. července 2015

Top summer reading | Jíst, číst, meditovat, cvičit

Krásný letní den,

Ačkoliv se stále vzpamatovávám ze čtenářské jízdy, kterou jsem si nedobrovolně dopřála v maturitním ročníku, snažím se v sobě postupně znovu probudit lásku ke čtení a knihám jako takovým.
Čtení je mým koníčkem již od malička. Radostně jsem přijímala knížky jako dárky k narozeninám i Vánocům. Byla jsem schopná doslova zhltnout i jednu knížku za večer. Toto intenzivní nasávání slov a frází mi dopomohlo k lepší slovní zásobě a zformovalo moje řečnické vystupování.
Knihy a příběhy v nich vám tak mohou přinést zábavu, vzdělání i odpočinek.

Ráda bych vám představila svých 5 knížek, které zaujímají čestné místo v mé knihovně a ke kterým se s láskou vracívám. Nemám žádný vyloženě oblíbený žánr, který bych upřednostňovala před ostatními. A proto vám přináším perličky z různých oblastí.



KDO BUDE PLAKAT, AŽ TADY NEBUDEŠ? | Robin S. Sharma

První knížka, která mě naprosto okouzlila je právě pokračování o Mnichovi (který prodal své ferrari). Původně patřila mému příteli, jenž jí dostal k svátku od mojí mamky, která doslova hltá duchovní literaturu.
Jak jste již pochopili, knížka obsahuje sto životních rad na duchovní úrovni. Jste-li však zarputilým realistou a materialistou, nemusíte se tohoto díla vůbec obávat. Mně osobně také určitou dobu trvalo, než jsem si k takovému čtení našla cestu. Avšak zrovna série o Mnichovi je psána přirozeně a nenásilnou formou, která vás v žádném případě nenabádá, abyste se zbavili veškerého majetku a vyběhli žít do lesa. Naopak, snaží se nás jen pozitivně popostrčit ve věcech běžného života, se kterými se setkává a potýká každý z nás.
Rady v ní jsou skutečně trefné, pohladí po duši. Donutí vás k úsměvu a pozitivnímu myšlení a životu.


THE CARRIE DIARIES | Candace Bushnell

Léto bývá většinou časem odpočinku a volna. Většina lidí má prázdniny a dovolené, a tak je nejideálnější čas na trochu sebevzdělání. Proč tedy nespojit zábavné s užitečným. Proto jsem se, že se pustím do čtení knížky v angličtině. Připravte se na drobná úskalí, která cizí jazyk přináší. Ze začátku nebudete rozumět třeba vůbec ničemu - nenechte se však odradit. Překládejte, učte se a čtěte, vždyť to je přece váš cíl. A až porozumíte kapitole, zaplaví vás pocit štěstí a uspokojení.
Já jsem si pro začátek vybrala příběh, který je mně dobře známý a blízký. Všechny pořádné kočky znají seriál Sex and the city a jeho hlavní představitelku Carrie. Klasický holčičí román, který je ideálním čtení na koupák.


1984 | George Orwell

Nyní z trochu vážnějšího soudku. I když se mohla zdát maturitní četba jako hektická a možná i nepřínosná, přeci jen mě přivedla k dílům, která by si člověk měl někdy ve svém životě přečíst. Jedním takovým se pro mě stal tento antiutopický román. Nevím proč, ale asi pro mě byl dobrým zdrojem uvědomění si, jak relativně dobře se máme na světě (ačkoliv to poslední dobou dosti vře).
Osobně si myslím, že takhle kniha není pro každého - buď jí milujete, nebo nenávidíte. Na to si však musíte přijít sami.


BODYBOOK | Cameron Diaz

Jakožto milovnice fitness a zdravého životního stylu si doslova libuji v sebevzdělávání právě v této oblasti. Jistě jste zaznamenali boom, který se kolem Bodybooku strhnul a možná ji už máte dávno doma.
Pro ty, kteří se o fitness zajímají dlouhodobě a mají již nějaké znalosti, knížka asi nepřinese nějaké  strhující novinky. Avšak to neznamená, že je kniha špatně napsaná. Naopak, je velmi pěkná a sympatická - jak svým obsahem, tak i designem. Plusem jsou v ní také pasáže, ve kterých Cameron sdílí své vlastní pocity a zkušenosti.
Ačkoliv je mi spoustu informací již známo, i pro mě byla knížka velmi přínosná a obohacující, jelikož mi poskytla zase jiný pohled na životní styl. Rozhodně ji doporučuji!


VELKÝ DIETNÍ PLÁN | P. Lamschová, J. Vašáková

Tato kniha se mi dostala do rukou vlastně omylem a to prostřednictvím mé mamky, která si ji zakoupila a milostivě přeposlala do mé knihovny. Ač se člověk snaží jíst zdravě jak chce, dříve či později dojde do bodu - salát, rýže, kuřecí, salát, rýže, kuřecí, jablko.. Znáte to, prostě dojdou nápady. Proto jsou veškeré knihy s nápady na chutné a zdravé recepty velkým přínosem.
Další výhodou je rozhodně nenáročnost a to jak na suroviny, tak i na přípravu - což je pro mě nesmírně důležité, až klíčové. Humr dušený v páře s "jánevímčím" může být sebechutnější a sebezdravější, ale jakmile bych kvůli jeho surovinám musela obletět půlku světa a v kuchyni strávit 6 hodin, to raději zakousnu párek s hořčicí.
Sympatické je také to, že máte jídla na celý týden pro každý měsíc. Takže na zimu zahřát a v létě očišťovat!


Jaké jsou vaše nejoblíbenější knihy?

6 komentářů:

  1. Mnicha, který prodal své ferrari má doma mamka, já jsem knížku nečetla, ale docela jsi mě na ni nalákala :) 1984 jsem se zrovna před pár dny rozhodla číst, ale jsem asi na desáté stránce a nemůžu se moc začíst. Jinak, můj favorit jsou jednoznačně všechny knížky od Jojo Moyes a knížky od Johna Greena, protože zkrátka miluju jeho styl psaní a všechny ty metafory, které člověka donutí zamyslet se.

    www.meadelaida.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli jsi teprve na desáté straně, tak to určitě ještě nevzdávej, postupně to začne být zajímavější. Ale občas se mi také stává, že dlouho nic a nuda a od půlky se pořádně začtu. Jinak Mnicha stopro doporučuji alespoň těm, kteří chtějí žít veselý a pozitivní život :) No jo, Green - Hvězdy nám nepřály, že? ;) Jinak J. Moeys neznám, o čem píše?

      Vymazat
    2. Zkusím se do toho dostat :) Moyes píše takové romantické/traigické příběhy ale v něčem jsou prostě úžasné. Není to taková klasiká červená knihovna, ale knížky které popisují komplikované, skutečné vztahy. Četla jsem od ní zatím Než jsem tě poznala a Poslední dopis od tvé lásky a zatím obě naprosto úžasné.
      A od Greena cokoliv :D Mám zatím všechny jeho knížky - Hvězdy, Hledání aljašky, Papírová města ia Příliš mnoho Kateřin a všechny jsou úžasné. Přijde mi, že spousta lidí čte hvězdy jenom proto, že je to prostě "bestseller" ale na mě ta knížka zapůsobila ještě nějak víc a změnila můj postoj ke spoustě věcem v životě ... :)

      Vymazat
    3. Tak na tyto autory zkusím také zaměřit svojí pozornost, díky za tip ;)

      Vymazat
  2. OMFG promiň, že tak blázním, ale totálně dokonalý článek. Nevím, proč se mi tak líbí, ale je prostě top. Krásné fotky!! Body book si chci pořídit a přečíst taky :) Cameron je totiž bohyně :D

    Life By Peggie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě článek tak nadchnul, Peggie. Díky :))

      Vymazat