sobota 17. října 2015

Podzimní víkend | Enjoy an autumn weekend

Dobrý večer,

zcela upřímně, podzim je pro mě poměrně dost náročným ročním obdobím. Připadám si jako baterka, která se na jaře koupí jako nová, je plná energie, v létě jede na největší obrátky. A postupem času, se snižováním venkovní teploty a ubýváním sluníčka, se stejně tak vybíjí i má energie, až dojde úplně.
Ať se však člověk cítí sebevyčerpaněji, stále ho dohání povinnosti, které se neptají, jak jste se zrovna dnes vyspali. A tak i přes to, že se cítím jako žijící mrtvola, jedu na plné obrátky a doslova dřu do úmoru.
O to víc si člověk v takovou chvíli uvědomí, jak vzácné je volno a chvilka klidu. Moment, kdy nemusíte hnout ani prstem, nic a nikdo vás netlačí a vy si můžete s čistým svědomím doslova odfrknout. Síla relaxace!
A kdy jindy je vhodnější doba na odpočinek, než o víkendu, když je venku ošklivo a den se loudá. Proto jsem pro vás sepsala pár mých odpočinkových praktik, které mi téměř vždy dopomohou k tomu, nabrat novou sílu - alespoň do příštího víkendu.
Tentokrát mám však na mysli skutečný odpočinek, kdy tělo ani mysl nemusí vyvíjet žádnou aktivitu. Tudíž, dnes má tzv. aktivní odpočinek dveře zavřené.


POSTEL
Doslova nenávidím vstávání! Jelikož chodím přes týden do práce, budík mě tahá z postele kolem půl šesté hodiny ranní. Takhle brzo jsem nevstávala ani do školy. A s blížící se zimou a krátícím se dnem, se pro mě ranní vstávání stává stále obtížnějším.
Hodně rychle jsem si uvědomila, jak miluji svou postel - pohodlné a klidné místečko, s vyhřátými a měkoučkými peřinami, svádějící k lenošení.
Proto vám radím, máte - li volný den, koukejte ho proválet v posteli. Ať už sami, s přítelem, domácím miláčkem nebo horkým čajem. Účinným vylepšovákem je mít kolem sebe spoustu polštářů.
Nebo nedělejte vůbec nic. Zavřete oči a spěte. Nic vám a vašemu tělu neudělá lépe, než kvalitní spánek.

VANA
Ačkoliv jsem se narodila v prosinci, nepociťuji na sobě žádnou obranyschopnost proti zimě. Právě naopak. Jen na mě zavane z mírně pootevřeného okna a už se klepu od hlavy až k patě i přesto, že jsem navlečená do pleteného svetru, tepláků a tlustých fuseklí. Jsem prostě teplomil a kolikrát jsem schopná se ve vaně téměř upéct, až ze mě stoupá pára.
Tak se jednou za čas také koukejte vykašlat na účty za vodu a napusťte si vanu plnou pěkně po okraj. Do toho přidejte nějakou tu voňavou pěnu, svíčky po obvodu vany a dobrota k zakousnutí či zapití - relaxace jak vyšitá.

KNIHA
Tato metoda se opět nejlépe praktikuje v bodě číslo jedna - takže v posteli. Čtení knížek v teple domova je pro mě právě takovým symbolem podzimu. Bohužel mám také málo kdy po práci ještě sílu na to, abych udržela víčka otevřená. Proto využívám každé, byť sebemenší chvilky, ke čtení.
Máte - li pocit, že je čtení pro vás ztrátou času, zařiďte si to tak, aby tomu bylo právě naopak. Nikdo neříká, že musíte číst zrovna romány o tragické lásce. Vzdělávejte se - pročítejte si nějakou učebnici, učte se z knih cizí jazyk, studujte díla o sebepoznání a vývoji. Cokoliv co vás zajímá a obohatí.

VEČEŘE
Potřebujete - li však trávit svůj volný čas i tak aktivně a v širší společnosti, pozvěte si tu nejbližší a nejvybranější. Domluvte se s vašimi přáteli a pozvěte je k sobě na večeři. Nic lidi nespojuje tolik, jako klábosení nad dobrým jídlem. Nebo se dohodněte, že si uvaříte společně. Opět to záleží jen a jen na vaší náladě.
Jen se zkuste vyvarovat tomu, abyste museli vytáhnout paty z domova. To už by pro vás znamenalo, že musíte vyvinout větší aktivitu, než je při odpočinku zdrávo.
Případně si připravte něco dobrého k snědku jen pro sebe.

Zdá se to jako nijaké nápady, tohle přeci napadne každého. Ale přiznejme si, kdo z nás si tento relax ve skutečnosti opravdu dopřeje. Kdo bez výčitek proleží den v posteli, aniž by myslel na to, kolik toho mohl a měl stihnout. Důležité je hlavně myslet na sebe a své zdraví. Takže odpočinku zdar!
A rozhodně chci znát vaše způsoby odpočinku a lenošení.

2 komentáře:

  1. Nic víc bych právě nepotřebovala jako relax <3 bohužel i když mám školu "jen" 4x týdně, 2 zbylé dny strávím na turnajích nebo v práci a ten třetí dělám několik hodin (řádově tak 10) práce a eseje do školy.. a to je teprv druhý týden :( postel je teď asi moje nejmilejší kámoška a vana taky! A mimochodem, taky jsem se narodila v prosinci a mrznu už když teplota klesne pod 5 stupňů :D
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto ti rozumím. Já jsem v práci celý týden, večer chvátám cvičit do druhé práce a pak ještě samostatné tréninky. A víkend také nějaké to sebevzdělávání. Takže zaneprázdněná až na půdu :D Jsem šílená a dřela bych až do úmoru, ale právě v poslední době jsem si uvědomila, že je potřeba se někdy šetřit.. Takže keep calm, and relax! :)
      Jo a kolikátého? Já tedy mrznu už když je +15°C :D

      Vymazat